• Çalışma Saatleri : 10.00 – 19.00
  • info@turkiyedentistry.com
  • Dil:

DİŞ ÇEKİMİ

Diş Çekimi koruyucu tedavi yöntemlerine cevap vermeyen , çürük ve enfeksiyon ( iltihap ) gibi nedenlerden dolayı dolgu veya kanal tedavisi uygulamalarıyla kurtarılamayan dişler için uygulanan tedavi yöntemidir.

Bu durumları şöyle özetleyebiliriz

• İleri derecede çürük ve madde kaybı yüzünden tedaviyle kurtarılamayan dişler,
    • Çarpma sonucu tedavisi mümkün olmayacak şekilde kırılan dişler,
    • Kanal tedavisine rağmen kurtarılamayan apseli dişler,
    • İleri derecede dişeti iltihabı nedeniyle sallanan dişler,
    • Zamanında düşmeyen süt dişleri,
    • Aşırı konum değişikliği (dönme, devrilme vb) nedeniyle sorun yaratan dişler,
    • Kist ya da tümör içindeki dişler,
    • Tam sürememiş (gömük) ve sorun yaratan dişler,
    • Yer darlığı nedeniyle ortodontik tedaviye yardımcı olmak amacıyla, sorunsuz olduğu halde bazı dişler çekilebilir.

Diş çekiminden sonra dikkat edilmesi gerekenler

1. Ağzınızı sürekli çalkalamayınız ve sürekli tükürmeyiniz (Aksi halde çekim yarasının iyileşmesinin gecikmesine neden olursunuz).

2. Sızıntı şeklinde kanamanız olabilir. Bu kanama 6 ila 24 saat arasında bir süre devam edebilir. Eğer çok kanamanız olursa hekiminize başvurunuz.

3. Ağrınız olabilir. Bu durumda ağrı kesici alabilirsiniz (aspirin hariç). Özellikle uyuşukluğunuz geçerken ağrı en yüksek düzeye ulaşır. Bu normal bir durumdur, uyuşukluk geçmeden önce ağrı kesici almak yararlı olacaktır.

4. 24 saat süreyle sigara ve alkollü içkiler içmeyiniz.

5. Dişin çekildiği yere dilinizi ya da her hangi bir aleti sokup kurcalamayınız.

6. Dişler çene kemiğine bağlı olduğundan çekim sonrasında kemik ortaya çıkar ve siz çekilen dişten parça kaldığını düşünebilirsiniz. O yüzden o bölgeyle hiç ilgilenmeyin. Birkaç gün içerisinde açık kemiğin üzeri dişetinizle örtülecektir.

7. Diş çekiminden sonra uyuşukluk geçinceye kadar bir şey yemeyiniz. Farkında olmadan uyuşuk olan bölgeleri ısırıp yaralayabilirsiniz.

8. Çok sıcak ve soğuk gıdalar yemeyiniz ve içmeyiniz. İlk 24 saat içinde çiğnemeye gerek olmayan, sıvı, yumuşak ve ılık gıdalar alınız. Sonra tedbirli olarak günlük gıdalara geçebilirsiniz.

9. Cerrahi müdahaleyle diş çekimi yapıldıysa şişlik olabilir, bu normaldir. Dikiş atıldıysa, 7 ila 10 gün içerisinde alınmalıdır. Dikişlerle, dilinizle ya da elinizle oynamamaya özen gösteriniz.